Passagertilfredshed og driftsstabilitet
Passagertilfredshed
I 2023 var hele 97 % af passagererne på M1/M2 tilfredse med deres seneste rejse, mens tallet for M3/M4 var 98 %.
Passagerernes tilfredshed med os og vores arbejde med drift, service og vedligehold er fundamentet for vores samarbejde med Metroselskabet, som ejer Metroen i København. Derfor foretager analysevirksomheden Megafon på vegne af Metroselskabet hver måned en tilfredshedsanalyse, som vi modtager og arbejder ud fra.
Analysen er baseret på mindst 1.000 gennemførte personlige interviews med Metroens passagerer, som gennemføres hvert kvartal. Målet herfor er, at mere end 80% af de adspurgte er ’tilfredse’ eller ’meget tilfredse’.
Driftsstabilitet
I 2023 forløb 99,2 % af afgangene på M1/M2 til tiden, mens tallet var 99,5 % for M3/M4.
Metroens driftsstabilitet er vores omdrejningspunkt. Vi måler hver dag, om vi lever op til målsætningen på at være til tiden 98% af tiden.
Metroen kører i normal drift ikke efter en klassisk køreplan, men derimod med faste intervaller mellem togene. Driftsstabiliteten udregnes derfor ved at opdele døgnet i intervaller af tre minutter, hvorefter antallet af planlagte afgange måles op imod antallet af faktiske afgange.