Søg

Luk
Vi fandt resultater for

Menu

Luk

Passagerinformationsoperatør

Hvad skal passagererne vide? Det er PIO'ens opgave at sortere og videregive den relevante information til Metroens passagerer.

Passagerinformationsoperatøren (PIO) har som primær opgave at give passagererne de nødvendige informationer om driften i Metroen gennem højttalerudkald, informationsskærme og digitale medier.

Det er også PIO'en, der besvarer opkald fra opkaldspunkterne i tog og på stationer, ligesom de overvåger banen, stationerne og dele af Metroens tekniske udstyr.

Det betyder, at jobbet som PIO kræver, at man er i stand til at bevare roen og overblikket i hektiske situationer.

Uddannelse og krav:

De første tre måneder af ansættelsen som PIO går med uddannelse – primært gennem sidemandsoplæring. Der vil undervejs være en række prøver, som skal bestås for ansættelse. Der kan ikke afholdes ferie under uddannelsen, men der er fuld løn under uddannelsen.


For at komme i betragtning til jobbet som PIO skal du:

  • Være serviceminded og kunne lide at tale med og til passagererne gennem højttaler udkald til tusindvis af passagerer
  • Have interesse for teknik og IT
  • Kunne udtrykke dig klart og tydeligt på dansk og engelsk i skrift og tale. Der er undervejs i rekrutteringsforløbet sprogtests i begge sprog.

Vi søger lige nu dygtige medarbejdere

Søg job i Metro Service